חיפוש

חוזה הורים/ילדים לפני סמארטפון ראשון

תוכן עניינים

אביטל רותם | טיפול קליני פסיכולוגי | הורות

[av_textblock size=" font_color=" color="]
אנו מתלבטים לגבי השלב בו רצוי לרכוש עבור ילדינו פלאפון חכם.

פעמים רבות ההחלטה מתקבלת בשל סיבות כמו הפיכת התקשורת עם הילדים בזמן שאנו לא איתם, לנוחה יותר, לכל הילדים בכיתה כבר יש ואנו לא רוצים שהילד שלנו יהיה יוצא דופן ועוד…

חשוב לפקח ולהגביל את השימוש בנייד ולהפקיד אותו בידי הילד תוך העברת מסר שאנו סומכים עליו ובצד זאת, שנפקח על השימוש שיעשה בסלולארי, משום שאנו דואגים לו ורוצים להגן עליו וללמדו שימוש נכון.

שלומית הברון וסנדי בשרטי, מנחות הורים, צוותים חינוכיים, ילדים ובני נוער, ניסחו חוזה שימושי מצוין להורים וילדים לקראת מסירת סמארטפון ראשון.

קרדיט לכותבות:

שלומית הברון |  054-5396606 | shlomithavron@gmail.com    סנדי בשרטי | 054-6657924 | Sandyb1@zahav.net.il אתר  https://www.minamin.org/#!blank/kvd7h

                                                      –   חוזה הורים וילד/ה  –

11 הכללים עם קבלת הטלפון הראשון

  1. הסלולארי שאת/ה מקבל/ת מאתנו היום הוא שלנו. והוא נמצא אצלך כי אנו חושבים שאת/ה מספיק בוגר/ת כדי להשתמש בו בחוכמה והוא יישאר שלך כל עוד תוכיח/י שזה נכון.
  2. חובתך לתת לאמא ולאבא כל סיסמא שאת/ה יוצר/ת בכדי לנעול את הנייד או בכדי להשתמש באתר, משחק או רשת חברתית.
  3. הסיסמא של חנות האפליקציות אצלנו. אם תרצי/ה להוריד אפליקציה, בוא/י אלינו ונחליט יחד.
  4. אנחנו אוהבים אותך ודואגים לך וזוהי האחריות שלנו להגן עליך וללמד אותך גם על הסכנות באינטרנט. לכן מדי פעם נכנס בעצמנו לראות מה קורה בנייד שלך וגם נשב יחד איתך, כדי שתוכל/י להראות לנו שיחות בווטסאפ הכיתתי, צ'טים עם ילדים במשחקי רשת ומה קורה ברשתות החברתיות שלך. אם משהו יהיה לא בסדר, נוכל לעזור לך.
  5. הנייד זה לא מקום להעליב, להחרים, לקלל או לפגוע בילדים אחרים. הנייד שלך לא יוכל להישאר אצלך אם נראה שאת/ה משתמש בו כדי להיות לא נחמד לילדים וילדות אחרים.
  6. כל תמונה שצילמת בנייד יכולה לעבור לכל הניידים של כל הילדים בכיתה, גם אם לא שלחת אותה ובמיוחד אם כן שלחת אותה, אפילו למישהו קרוב, לחבר/ה הכי טוב/ה שלך.
  7. מותר לך לצלם בנייד כל תמונה שלא יהיה אכפת לך שתהיה מחר תלויה על לוח המודעות בבית הספר.
  8. אם את/ה נמצא/ת באתר, בקבוצה, או באפליקציה שמעליבים, מחרימים, או מתנהגים בה בצורה מגעילה לילד או ילדה אחרים, אנו מצפים ממך:

לא להשתתף ולא לעשות לייק לשום דבר שפוגע.

לספר לאמא, לאבא, או למורה כדי שנוכל לעזור, ואנו יודעים איך לעזור, יש לנו ניסיון בזה.

לעזור ולהגן על מי שמתנהגים אליהם לא יפה. היום זה היא או הוא, מחר זה את/ה.

  1. ברשתות חברתיות ובווטסאפ מותר לך לאשר רק אנשים שאת/ה מכיר/ה באופן אישי. כלומר, שפגשת פנים אל פנים. בווטסאפ- אל תאשר/י אנשים שאת/ה לא מכיר/ה ואסור לך להתכתב עם אנשים או ילדים שאת/ה לא מכיר/ה.
  2. לעולם אל תתן/י בנייד, באפליקציות וברשתות חברתיות פרטים אישיים על עצמך: לא שם משפחה, לא מספר הטלפון, לא גיל, לא כתובת ואל תשלח/י תמונה או סרטון למישהו שאת/ה לא מכיר/ה. לא חשוב מה- לא פוגשים אנשים או ילדים שהכרנו במחשב או בנייד בלי להודיע לאמא ואבא.
  3. אם מישהו שאת/ה לא מכיר/ה מהחיים האמתיים מציע לך בנייד או במחשב מתנה, קישור למשחק בחינם, משהו מגניב כמו להשתתף בתכנית בטלוויזיה או להיות דוגמן או שחקן- תחשוד/י ובוא/י מיד לאבא ואמא.
  4. בבית הספר הנייד בתיק. אנחנו מתכוונים להתכתב עם המורה שלך ולבדוק אם את/ה צמוד/ה לנייד בשיעורים ובהפסקות. אם נשמע שכן, לא תוכל/י לקחת אותו לבית הספר.
  5. להורים מותר להגיד לך מתי השימוש בנייד אסור, למשל: בלילה, בזמן ארוחות, כשיש חברים או בכל זמן משפחתי או זמן בילוי אחר.

אנחנו סומכים עליך שתדע/י להשתמש בנייד שלך בחוכמה,

שתהיי/ה חברה טוב/ה ותדע/י לעזור לילדות וילדים אחרים בעת צרה.

שם:_________              שם:_________          שם:_________

חתימה:________         חתימה:_________      חתימה:_________
[/av_textblock]

[av_one_full first min_height=" vertical_alignment=" space=" custom_margin=" margin='0px' padding='0px' border=" border_color=" radius='0px' background_color=" src=" background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation="]
[av_heading heading='למעונינים, הינה קובץ מוכן להדפסה – בהצלחה' tag='h2' style='blockquote modern-quote modern-centered' size=" subheading_active=" subheading_size='15' padding='10' color=" custom_font="][/av_heading]
[/av_one_full]

[av_button label='להורדה חוזה הורים ילדים – סמאטרפון חדש PDF' link='manually,https://drive.google.com/folderview?id=0B1zcve6URD5vVGpOdV9nOVNLZ3M&usp=sharing' link_target=" size='medium' position='center' icon_select='no' icon='ue887' font='entypo-fontello' color='theme-color' custom_bg='#444444' custom_font='#ffffff']